Tuesday, January 29, 2008

C gondol ku...


Assalamualaikum
dan selamat membaca.

Hai, Ani c gondol ku.. Nama nya Mohd Akmal Darwisy Bin Hj Kamaluddin. Lahir pada 29hb September 2007. Jam 1.27 ptg...masa puasa..cuti nuzul al quran. Melahirkan ia ani sanang dan mudah sal enda batah sakit ku. Dalam kul 12 tgh hari ku sakit dan ia lahir kul 1.27ptg. Ceta nya macam ani..pagi atu kitani sedang cuti awam sempena nuzul al quran so my hubby ani membawa aku ke gadong hajat mengusai barang masjid ah kadai. so ikut tah ku ne..pagi atu aku pacah puasa sal beria-beria ku pikir sakit parut biasa. Sal masa sahur aku makan mangga. Balik cerita ku yang tadi...kami ke gadong lapas ke gadong, ku suruh my hubby singgah di hua ho tanjung bunut..hajat membali panty..hehheehe rasa jua kan beranak pakai panty baru ke spital. Lapas dari tanjung bunut kami pun balik, masa atu jam kul 12 udah, so my hubby mau rehat katanya..tapi ku g tau ia aku sakit parut. nya my hubby "lau sakit 3 minit g tau ah"..nya ku "ok". tapi baru 15 minit berlalu, my hubby pun bangun, ia tanya berapa minit udah sakit..nya ku "adalah dalam 5 ke 3 minit udah". Tarus my hubby ke bawa barang baby ke bawah n yang cali nya ia suruh aku turun ke bawah sendiri..enda plang sakit hantap tapi sebelum ku turun ke bawah, aku minum air selusuh..nyam nyam nyaman rasanya hahahaha...baru jua lapas minum air selusuh, mak oii sakit nya tuhan saja yang tau, kan mengajan udah rasanya. Di bawah tejumpa ku mertua ku (maklum tinggal ngan metua) menangis ia meliat aku sakit-sakit. My baby girl lagi masa atu kan ikut aku..tepaksa auntie nya memujuk ia. Baru ah bukit panggal..sakitnya udah 3 minit 3 minit...so ku suruh my hubby on emergency light..nya my hubby "napa kan beranak kah?" nya ku"enda plang"..tapi sebenarnya kan mengajan ku udah..so my hubby pun pacut kereta ford kami ke hospital ripas. Di emergency, my hubby panggil nurse suruh nurse antar aku ke wad beranak..nurse pun menyurung aku n sampat ku marahi nurse supaya surung aku laju-laju sal enda tahan udah sakit..masuk ke wad beranak, bidan pacahkan air ketuban n disuruhnya aku mengajan, ku g tau aku mau laki ku masuk. Durang pun panggil laki ku masuk..ada dalam 3 ke 4 kali mengajan..keluarlah anak ku lelaki..yang mana aku enda pecaya aku dapat anak lelaki sal tukang urut ku cakap aku mengandungkan anak bini-bini. So dapat lelaki ani..gembira rasanya..sepasang udah..alhamdulilah

No comments: