Friday, February 1, 2008

ubat

Assalamualaikum
dan selamat membaca

Hari Sabtu lepas, semasa anak ku isyah tido, my hubby nada di u
mah biasalah ada seminar KIDO, aku mendekati anakku dan mendengar bunyi jantungnya..sah memang ada macam bucur jantungnya. ku aga anak ku c gondol n cuba jua mendengar bunyi jantungnya n bunyinya enda macam kakak nya. Jantung c gondol bunyi nya normal. So ku bedoa dan ku usap dada anak ku si isyah n moga-moga tertutup lubang di jantungnya n enda payah di bedah.
Hari Isnin lapas laki ku ada membawa biji KA'CU, kawannya membawa dari sabah. kami mencari di Brunei nada biji Ka'cu ani. Nya urg (aku pun enda tau siapa, kawan my hubby ceta lah tu) ada kanak-kanak ani jantung nya berlubang so ia punya parent gunakan biji ka'cu ani. Dan result nya tertutup lubang jantungnya dan ia enda jadi bedah. So kami pun mencari di kadai benda ani nada lagi terdapat di brunei. Rupanya biji ka'cu ani di bawa oleh orang india untuk mengubati jantung belubang. cara nya dengan mengasah biji kacu ani ah batu n ambil serbuknya n di usap arah dada kanak-kanak. Dan dengan izin Allah jua, setelah lama mencari dan bertanya arah kadai rempah india di brunei ani, dapat tah kami kua biji ka'cu ani. Atu pun kawan laki ku masa atu bejalan ke k.k (sabah) dan kawannya membali kan untuk kami. Mudah-mudahan jua dengan izin Allah yang maha pengasih dan maha penyayang lagi maha memakbulkan doa kami, lubang di jantung si isyah tertutup dan ia sehat walafiat.

Ani lah rupa biji ka'cu

my Hubby mengasah biji atu tapi enda mau keluar serbuknya, so my hubby ambil tukul n pacahi biji ani n serbuknya kami masukkan ke dalam minyak n kami usap arah dada isyah semasa ia tido.





No comments: